جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

PersianBikalam

support_admin
support_admin
support_admin
support_admin
support_admin
support_admin

 

کارائوکه چیست ؟ کارائوکه کردن چیست ؟ آیا میتوان به سادگی یک آهنگ را بیکلام کرد ؟ با چه نرم افزاری خودم هر آهنگی را که خواستم سریعا بیکلام کنم ؟

KARAOKE

در ابتدا خدمت همگی عزیزانی که تصور میکنند با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی هم اکنون میتوان با استفاده از یک نرم افزار کارائوکه یک آهنگ باکلام از یک خواننده را در چند دقیقه به سادگی بیکلام کرد و نسخه بیکلام و بدون صدای خواننده ی آن را به دست آورد ، باید عرض کنم که تا این لحظه هنوز همچین چیزی میسر نمیباشد و تمام نرم افزارهایی که در حال حاضر موجود هست همگی و بلا استثنا فقط میتواند صدای خواننده را کم و بیش پایین بیاورند و همینطور به کیفیت موزیک هم قطعا صدماتی وارد میکنند .

پس این تفکر که بین خیلی از عزیزان جا افتاده که به سادگی میتوان هر آهنگی را بی کلام کرد و اینکار خیلی آسان هست و … متاسفانه اشتباه هست ، از آنجایی که ما پیام های مختلفی روزانه تحت این عنوان که لطفا یک نرم افزار بیکلام کردن بفرستید ! تصمیم گرفتیم مفصل در این زمینه توضیح بدیم و اگر علاقه مند هستید بیشتر راجع این موضوع بدانید ادامه مطلب را بخوانید :

بیکلام سازی با استفاده از نرم افزار ( Karaoke ) :

ابتدا باید بدانید که نام ” کارائوکه ” صرفا نام یک نرم افزار نیست ! نام یک روش هست که این روش و این قابلیت را بسیاری از نرم افزارهای ویرایش صدا دارا میباشند ، البته نرم افزار هایی هم تحت این عنوان هستند ولی بسیار آماتور میباشند ، پس به دنبال نرم افزاری که صرفا اسم آن KARAOKE باشد نگردید .

در این روش با استفاده از نرم افزارها و احیانا در موارد حرفه ای تر سخت افزارهای استودیویی با یک مکانیزم نرم افزاری ، محدوده ی فرکانسی صوت انسان را از موسیقی حذف میکند و به دلیل اینکه بسیاری از ساز های موسیقی هم محدوده ی فرکانسی آنها مشابه صدای انسان هست پس آنها هم کم و بیش حذف میشوند ولی در نهایت با استفاده از این روش صدای خواننده تا حدودی کم میشود .

همچنین در این روش کیفیت نهایی بستگی زیادی به کیفیت اصلی آهنگ مورد نظر شما دارد ! به عنوان مثال آهنگ های قدیمی بنا به ویژگی های میکس در این روش یا اصلا میسر نیست ( مثلا کلا استریو نیستند و مونو رکورد شدند ) و یا اگر میسر باشد بسیار  بیشتر دچار افت کیفیت میشود ولی آهنگ های جدید و با کیفیت بالاتر ( از نظر میکس ) در نهایت بیکلام سازی آن ها با استفاده از نرم افزار بهتر خواهد شد به خصوص اگر دارای فضایی ریتمیک باشد و همینطور تعدادی از آهنگ ها هم هستند که به گونه ای میکس شده اند و افکت گذاری شده اند که هنگام بیکلام سازی نتیجه ی نسبتا خوبی حاصل میشود ، البته اگر شخصی که اینکار را انجام میدهد آشنایی کافی به تنظیمات اینگونه برنامه ها داشته باشد و در حالت عادی و با تنظیمات پیش فرض نرم افزارها رسیدن به نتیجه ی مطلوب تقریبا میسر نیست مگر در موارد استثنا .

در این روش بیکلام سازی اگر بخواهیم به بهترین کیفیت تا جای امکان برسیم نیازمند دانش و تخصص و ابزار و برنامه های مناسب برای اینکار میباشد و یک امر تخصصی محسوب میشود ، البته نرم افزارهای ساده ای هم هست که تا حدودی اینکار را انجام میدهد ولی یک تنظیمات پیش فرض دارند و اکثرا قابل تغییر نیستند لذا کیفیت مطلوبی ندارد و به گونه ای آماتور محسوب شده و صرفا برای سرگرمی و تمرین میتواند مفید باشد .

اینگونه آهنگ ها اگر توسط یک متخصص و با امکانات کافی انجام شده باشد میتواند برای اجراهای زنده ی نیمه حرفه ای و همینطور تمرین مناسب باشد و هنگام اجرا خواننده در واقع در حال خواندن روی نسخه ای هست که کمی صدای خواننده ی اصلی محسوس هست ولی چون صدای ایشان روی آهنگ در حال پخش و اکثرا با صدای بلند هم پخش میشود ، صدای خواننده اصلی که از آهنگ کامل هم حذف نشده تقریبا میشه گفت که شنیده نمیشود .

در مجموع نسخه های کارایوکه ( karaoke ) یک روش ارزان و کاربردی برای عزیزانی که برای تمرین و سرگرمی از آهنگ های بیکلام قصد دارند استفاده کنند میتواند مفید باشد ولی خوانندگان حرفه ای حتما میبایست روی آهنگ هایی که تنظیم مجدد شده اجرا کنند .

پس در نتیجه تمام آهنگ های بیکلام خوانندگان که تا به حال شنیدید و صدای خواننده داخل آن کاملا حذف شده بوده ، قطعا تنظیم مجدد شده و با نرم افزار و از این قبیل بیکلام نشده ، تنظیم مجدد به این معنی هست که یک هنرمند با تجربه و تخصص لازم در زمینه ی تنظیم موسیقی ، آهنگ را از اول و از ابتدا تنظیم مجدد کرده که این امر نیازمند تجهیزات و دانش و حداقل چند روز زمان هست تا نسخه ی بیکلامی از آهنگ مورد نظر تهیه و آماده شود که میتواند بنا به سلیقه و یا سفارشی که داده شده ، تفاوت هایی از نظر گام و ریتم و سازبندی و … نسبت به آهنگ اصلی داشته باشد و لذا هیچگاه ۱۰۰ درصد و عینا مشابه آهنگ اصلی نیست مگر اینکه خواننده ی اون آهنگ نسخه ی بیکلام آهنگ خود را منتشر کرده باشد که این اتفاق بسیار به ندرت پیش می آید و هیچ گاه خوانندگان آهنگ بی کلام خودشان را منتشر نمیکنند .

تقریبا همگی آهنگ های فروشگاه پرشین بیکلام تنظیم مجدد هستند و همانطور که توضیح داده شد توسط تنظیم کننده از اول تنظیم شده اند و فقط تعداد محدودی آهنگ کارائوکه بنا به سفارش و یا درخواست تهیه و در فروشگاه ارائه شده که تعداد آنها بسیار بسیار کم هست و همگی هم در مقابل نام آنها نوشته شده ” کارائوکه ” و در نسخه های دمو هم میتوان شنید که صدای خواننده کمی محسوس هست و این آهنگ ها قیمت بسیار کمتری نسبت به آهنگ های تنظیم مجدد دارند ( حدود یک پنجم ) ولی با استفاده از تجهیزات مناسب نرم افزاری و سخت افزاری و توسط یک فرد دارای تجربه ی لازم این فرایند انجام شده و تا جای ممکن صدای خواننده حذف شده و همانطور که گفته شد اینگونه آهنگ ها برای تمرین و اجراهای کوچک میتواند مورد استفاده قرار بگیرد .

در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ آهنگ در فروشگاه پرشین بیکلام تهیه شده که از این هزار آهنگ شاید در حدود ۳۰ آهنگ کارائوکه وجود داشته باشد و حدودا ۹۵ درصد آهنگ های فروشگاه ما تنظیم مجدد هستند .

 

انواع سفارشات تنظیم مجدد آهنگ به روش های مختلف نیز توسط مجموعه ی پرشین بیکلام پذیرفته میشود 

برای مشاهده ی اطلاعات بیشتر روی دکمه ی زیر بزنید :

برای ورود به بخش ویژه سفارشات اینجا بزنید

 

با سپاس از همراهی شما عزیزان

 

 

اشتراک
اطلاع رسانی
guest

11 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
امید

سلام من آهنگ ساری گلین رو میخوام برای اجرا که روش بخونم در استدیو . میشه روش خوند ؟

مدیر دپارتمان

با درود ، بله کیفیت مناسبی دارد ، البته اگر قصد دارید به صورت حرفه ای منتشر کنید بهتر هست پروژه را در اختیار داشته باشد تا میکس کامل انجام شود ، ولی ما در حال حاضر پروژه ارسال نمیکنیم و فقط یک لاین MP3 ارائه میکنیم ، با استودیویی که میخواهید ضبط کنید موضوع را مطرح کنید ، موفق باشید .

فرشید

چرا اصلا آهنگ های شاهین بنان رو نمیذارید؟
اصلا اسمشم نیست

مدیر دپارتمان

با درود ، اگر تعداد درخواست ها بالا بود تهیه میشود .

مجید

با درود من یک

من آهنگ های مختلفی خرید کردم و به راحتی تمرین هم داشتم ولی متاسفانه اهنگی پوران ( برگیسویت ای جان )
و مرضیه (به رهی دیدم برگ خزان ) خرید کردم ولی نمیشه کلام و موزیک یکسان بشه درحالی که در موزیک اصلی براحتی میشه تمرین کرد انگار موزیک یک چیزه دیگه هست و کلام چیزه دیگه لطفا راهنمایی کنید

مدیر دپارتمان

با درود و سپاس از خرید شما میتوانید با پشتیبانی فروشگاه از طریق ارسال تیکت در ارتباط باشید همانطور که داخل وبسایت و بخش سوالات متداول به صورت مفصل توضیح داده شده کلیه ی موزیک های وبسایت تنظیم مجدد هستند و هیچ کدام دقیقا همان آهنگی که خواننده روی آن خوانده نیست ، آهنگ های قدیمی مانند همین آهنگ هایی که اشاره کردید در سالهای بسیار دور و با امکانات آن زمان و با سازها توسط نوازندگان و ارکستر اجرا و ضبط شده ولی در نسخه های بیکلام تنظیم مجدد طبیعتا امکان اینکه ارکستری شامل از نوازندگان ایجاد بشه و… مشاهده ادامه ... »

مجید

آقا درسته که برای این آهنگها زحمت میکشید.ولی انصافا خیلی قیمت ها بالاست.من برا ورزش گروهی از یه سری آهنگ خوشم اومده بود.ولی قیمتها رو که دیدم منصرف شدم.
کمترش کنید

support_admin

با درود ، آهنگ های فروشگاه ما مناسب عزیزانی هست که به صورت حرفه ای خوانندگی میکنند و اجرای زنده و ضبط در استودیو انجام میدهند ، برای ورزش و از این قبیل شما میتوانید از آهنگ های بیکلامی که به صورت مجموعه در سی دی و … ارائه میشود استفاده کنید که هزینه آن هم برای شما مناسب هست ، موفق باشید

علی

سلام من یک مجموعه از آهنگ های بیکلام میخواستم که زیر نویس شعرش هم داشته باشه به صورت دی وی دی آیا امکان دارد چگونه باید تهیه کنم ؟

support_admin

سلام ؛ در آینده شاید همچین کلیپ های نیز تهیه و ارائه شود

Last edited 1 year ago by support_admin