جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پرشین بی کلام

دعوت به همکاری از تنظیم کنندگان حرفه ای

مشاهده

پاسخ به سوالات متداول راجع به خوانندگی و خواننده شدن و تهیه آهنگ و آلبوم و …

در این سالها ایمیل های بسیاری از علاقه مندان به خوانندگی دریافت کردم به موضوعات و سوالات مشابه که پاسخگویی موردی آنها به صورت تک تک کار دشوار و زمانبری هست و تصمیم گرفتم در این پست تعدادی نمونه سوالات را قرار بدم پاسخ آنها را زیر آنها عرض کنم . البته این پست به مرور آپدیت میشود و سعی میشود به صورت کلی پاسخ داده شود تا احیانا برای دوستان عزیزی دیگری هم که سوالات مشابهی دارند احیانا بتواند مفید واقع شود .

سوال اول :

متن پیام :

با سلام
خیلی نه مجلسی و نه خودمونی بگم و طولانی هم نباشه
اول از عشق و علاقه ام بگم ک من ۱۳ ساله به دنبال یک راه برای رسیدن به آرزوی این چندین و چند ساله ام به جاهای مختلفی رفته و با اشخاص زیادی در میان گذاشته ام
اما حرف اول
پول است…
من یه پسر ۲۱ ساله اهل شیراز و ساکن لارستانم
به اصفهان و شیراز و تبریز و صد جای دیگر رفتم و سختی و بیخوابی و سرما و گرما رو تحمل کردم تا به آرزوی زندگیم و به قول پاشایی به اون رویای خواننده شدنم برسم بله تنهام پدری ندارم که حمایتم کنه و خودم شبای غربت رو تحمل کردم تا به عشقم ک خواننده شدنه برسم اما نشد ک نشد و هنوزم دست بر نمیدارم و هنوزم ک هنوزه حتی شده تا اخر عمرم من دنبال اینم و مطمعنم یه روزی بهش میرسم و از عشق و علاقه ام گفتم اره اینه عشق من نسبت به صحنه نسبت ب داد زدن صدای قلبم توی مکروفن من دیووانه ی خوانندگی ام و تمام عمرم رو برای رسیدن ب آرزوم سپری میکنم
فقط یک دست…. یک دست برای یاری نیاز دارم همین و بس
ب امید رسیدن به این آرزوی جاودانه ام
من عاشق موسیقی ام و من دنیای خودمو با این آرزوم میسازم

پاسخ :

دوست عزیزم ، اگر بیوگرافی موزیسین های موفق ( و تمام هنرمندان ) را خوانده باشید همگی در ابتدای راه با مسائل و دشواری هایی روبرو بودند اعم از عدم وجود امکانات و سختی آموزش گرفتن تا تهیه ساز و آشنایی با استاد و شرکت در کلاس و  و و … در نهایت این عشق و علاقه باعث شده تمام این مسایل را پشت سر بگذارند و در طی سالها به موفقیت دست پیدا کنند ، کم نیستند دوستانی که علاقه مند به خوانندگی و خواننده ی موفق و معروف شدن هستند ولی متاسفانه اکثرا در مسیر درست حرکت نمیکنند و در نهایت دلسرد میشوند و عدم موفق شدن خود را فقط به مسایل مادی محدود میکنند .

دقت داشته باشید هیچ آهنگساز ، تنظیم کننده و یا خواننده ای نیست که هزینه های مالی و زمانی نکرده باشد و هم اکنون یک آهنگساز و یا تنظیم کننده و یا خواننده شده باشد ! به نظر شما یک هنرمند آیا به جای اینکه زحمت بکشد و بودجه و زمان و امکانات را فراهم کند میبایست به این سمت و آن سمت میرفت تا احیانا کسی را پیدا کند که یک آهنگساز و یا تنظیم کننده حرفه ای باشد و بگوید شما که میفرمایید صداتون خوب هست من هم زمان و تخصص و دانش و تجربه و انرژی خودم را در اختیار شما میگذارم و فقط شما زحمت بکش و برای من بخوان ، و یا تمامی امکانات را در اختیارش بگذارد و بگوید مثلا آقای ایکس که علاقه مند به خوانندگی هستید و میفرمایید من صدام خوبه ، من هم به شما تجهیزات ، امکانات و آهنگ و آموزش و استودیو و در آمد و اسپانسری و کنسرت و همه چی میدم چون شما علاقه داری و بعدا اگه موفق شدی شما هم ما را فراموش نکن ! این درخواست که بسیار مطرح میشود مانند این هست که شخصی به یک نمایشگاه اتومبیل مراجعه کند و بگوید من رانندگیم بسیار خوب هست ولی در هیچ مسابقه ای تا به حال شرکت نکردمو مقامی هم ندارم چون نمیتونم ماشین بخرم شما لطفا یک ماشین به من رایگان و یا خیلی ارزانتر از ارزش واقعی آن به من بدهید تا من هم شروع کنم به رانندگی و مقام بیارم ( تا وقتی که نگاه به هنر یک نگاه رایگان  و بی ارزش باشد و اعتقاد داشت که برای خرید یک آب معدنی میتوان هزینه کرد ولی برای هنر خیر و تنها علاقه مند بودن مهم هست متاسفانه شرایط هنرمندانی که زحمت کشیدند و تخصص و دانش کسب کردند هم نمیتواند به اندازه کافی مطلوب باشد )

بسیاری از دوستان ایمیل ها و پیام هایی داشتند که ما ۴ سال هست ۱۰ سال هست ۱۵ سال هست و…  میخواهیم خواننده بشیم ولی هیچ اسپانسری پیدا نمیشه ! هیچ آهنگسازی پیدا نمیشه بگه من در اختیار شما ، پس ما چیکار کنیم ؟ این چه مملکتیه و چرا هیچکس قدر هنر رو نمیدونه و … ، پیام من برای این دوستان این هست که به جای اینکه چندین سال زمان و انرژی بگذارید برای پیدا شدن سرمایه گذار ( یا به قول این دوست عزیزمان از این شهر به آن شهر و … ) آیا بهتر نیست زمان و انرژی گرانبهای خود  را بگذارید روی این موضوع که  بودجه ی لازم و دانش و تخصص به دست بیاورید ؟ بهتر نیست امکاناتی فراهم کنید در این زمان هم آموزش آواز ببینید و همینطور با یک آهنگساز بی منت همکاری کنید و آهنگ سفارش بدهید و بخوانید و تجربه کسب کنید و خلاصه فعالیت خود را شروع کنید و ادامه بدهید تا با حرکت در مسیر درست در طی زمان کم کم به موفقیت خود برسید ؟

پیشنهاد من برای علاقه مندان عزیز این هست  اگر نمیتوانید هر ماه یک آهنگ بخوانید ، هر شش ماه یکبار یک آهنگ تهیه کنید و یا هر سال یکبار در این صورت به هر حال بعد از یکسال تجربه ای کسب کردید ، کاری انجام دادید ، نتیجه ی این عشق و علاقه را دیدید و خود را محکی زدید و سالها با خیالات و آرزوها زندگی نکردید و به اصطلاح دیدید که توانایی شما به چه صورت هست و پاسخ بسیاری از سوالات خود را گرفته اید .

در نهایت باز هم عرض میکنم همانطور که هیچ آهنگساز یا تنظیم کننده ای بدون صرف هزینه های زمانی و مالی به این تخصص نرسیده یک خواننده هم از این قاعده جدا نیست و باید با درک درست شرایط و حرکت صحیح قدم بر دارد و  یک ضرب المثل معروف را به یاد داشته باشید که یک سفر هزار کیلومتری با قدم اول آغاز میشود …

تا اینجا در مورد آغاز فعالیت حرفه ای سخن گفته شد و در ادامه حتما در مورد ادامه فعالیت پس از تهیه آهنگ هم مطالبی قرار داده خواهد شد ، اطلاعات بیشتر و توضیحات بیشتر تا اینجای کار در مطالبی که در پایین لینک کردم نیز موجود هست :

قابل توجه علاقه مندان به اسپانسر

سخنی با علاقه مندان به خوانندگی

سوال دوم :

من یک آهنگ میخواهم سفارش بدم باید چیکار کنم ؟ میتونم خودم ترانه آهنگ رو بدم یا میتونم ترانه را انتخاب کنم ؟

پاسخ :

برای سفارش آهنگ میبایست ابتدا یک نمونه صدا به همراه بیوگرافی کامل خود را ارسال کنید تا در صورت داشتن زمینه و توانایی لازم با شما برای تهیه آهنگ هماهنگ شود ، اطلاعات بیشتر در مورد ارسال صدا در این لینک : تست و ارسال صدا

در مورد ترانه هم بله میتوانید ترانه را شما تهیه و ارسال کنید ولی میبایست ترانه شما ابتدا تایید شود و همینطور میتوانیم با توجه به موضوعی که قصد دارید در مورد آن آهنگ بخوانید ترانه تهیه کنیم و یا اینکه چند نمونه ترانه در اختیار شما قرار بدیم تا یکی را انتخاب کنید .

سوال سوم :

قیمت آهنگ چند هست ؟ یک آلبوم چقدر میشه ؟

پاسخ :

این سوالی که بسیاری از عزیزان در ابتدا میپرسند و البته مهم هم هست که توضیحاتی نسبتا مفصل در مورد آن عرض میکنم :

همانطور که نمیتوان پرسید قیمت خانه چند هست ؟ قیمت یک ماشین چند هست ؟  و باید به صورت مصداقی به یک ماشین و یا خانه خاص اشاره کرد و گفت این ماشین با این مشخصات یا این خانه با این مشخصات چند هست ، قیمت آهنگ را هم نمیتوان به این صورت کلی مطرح کرد ، اینکه جستجو کنید و ببینید کجا آهنگ ارزان تر میفروشند و شما به آنجا مراجعه کنید ،تا با قیمتی مناسب آنرا تهیه کنید عملکرد صحیحی نیست  ، قیمت یک آهنگ را مشخصات مختلفی مشخص میکنند مانند اسم و رسم آهنگساز ، سبک آهنگ ، تعداد استفاده از سازهای زنده و یا عدم استفاده از ساز و بسیاری موارد دیگر که باید تمامی این موارد محاسبه شود . اگر کمی پرس و جو کرده باشید حتما مطلع هستید که از  حتی ۵۰.۰۰۰ تومان آهنگ هست تا ۱۰ میلیون تومان و حتی بالاتر …  و همواره قیمت بالای یک آهنگ دلیل بر کیفیت بالای آن و به اصطلاح عیار بالای آهنگ و قیمت پایین آهنگ دلیل بر عیار و ارزش پایین آهنگ نیست ، خیلی از آهنگسازان به دلیل اسم و رسمی که دارند و جایگاهی که دارند قیمت هایی بسیار بالا ارایه میکنند ، ولی این دلیل نیست که اگر قیمت بیشتری برای آهنگ بپردازید درصد موفقیت خود را نیز افزایش داده اید ، بهتر هست خواننده ی عزیز ابتدا با سبک و سلیقه ی آهنگساز ، تحصیلات و دانش  آهنگساز و سوابق و …  آشنا شود و بررسی کند آیا سلایق و تخصص های آهنگساز با من هماهنگی دارد ، آیا از نظر شخصیتی میتوانم با آهنگسازم ارتباط لازم را برقرار کنم ؟ سپس تصمیم به همکاری بگیرد و تنها قیمت را معیاری برای همکاری و یا عدم همکاری نگذارد . بسیاری از آهنگسازان برای همکاری با خواننده های مطرح و رزومه دار تخفیف های مختلفی قایل میشوند و همینطور کم نیستند کسانی که به اصطلاح آهنگساز هستند و سیستمی تهیه کردند و بدون داشتن سواد و تحصیلات آکادمیک و تجربه ی لازم و تنها با دانشی مبنی بر آزمون و خطا  با قیمت های بسیار پایین با علاقه مندان همکاری میکنند و سعی دارند به واسطه همین به تجربه و اعتبار خود کیفیت ببخشند ( که اکثرا طعمه ی علاقه مندان به اسپانسر میشوند ) و این انتخاب با خواننده هست که میخواهد در ابتدای راه به صورت حرفه ای فدم بگذارد و با کیفیت و سنجیده عمل کند و یا صرفا به دلیل قیمت پایین تر اعتباری که باید در آینده کسب کند را از الان منفی کند و پایین بیاورد و آرزو کند کاش اصلا فلان آهنگ را نمیخواند … یه جمله معروف که بین هنرمندان هست اینه که پله اول میتواند پله آخر هم باشد ! به این منظور که در ابتدای راه خواننده بسیار باید دقت کند که در چه مسیری حرکت میکند !

سوال چهارم :

مراحل تهیه یک آهنگ به چه صورت هست ؟ آیا به من آموزش هم میدین ؟ چقدر طول میکشه آهنگ آماده بشه ؟ من که شهرستان هستم حتما باید بیام تهران ؟ آیا قرار داد هم مینویسیم ؟ چه جوری باید تسویه کنم ؟ آیا آهنگ رو برای من در سایت ها پخش میکنین ؟

پاسخ :

مراحل تهیه آهنگ به صورت کلی به این صورت هست که ابتدا ترانه انتخاب میشود و سپس روی آن آهنگی ساخته و تنظیم میشود و خود آهنگساز و یا تنظیم کننده روی آن یکبار میخواند آهنگ را ( به این منظور این کار را میکند تا خواننده با ملودی آهنگ آشنا شود و آنرا تمرین کند ) سپس آهنگ را در دو نسخه به صورت یکی با صدای آهنگساز و یکی بدون صدای آهنگساز برای خواننده ارسال میکند تا ابتدا با استفاده از نسخه با کلام خواننده ملودی آهنگ و فراز و فرود ها را یاد بگیرد و سپس روی نسخه بیکلام آنرا تمرین کند ، سپس زمانی که خواننده احساس کرد آمادگی لازم را دارد بر روی نسخه بیکلام آهنگ را میخواند و صدای خود را ضبط میکند و آنرا برای آهنگساز ارسال میکند تا بررسی شود ، آهنگساز بعد از بررسی احیانا اگر اجرای خواننده اشکال داشت آنها را توضیح میدهد تا خواننده مجددا تمرین و ضبط و ارسال کند تا دیگر آهنگساز اشکالی در اجرای آن مشاهده نکند ، سپس برای ضبط نهایی در استودیو با خواننده هماهنگ میشود تا حضورا تشریف بیاورند و در استودیو آهنگ را ضبط کنند ، سپس بعد از ضبط آهنگ میکس و سپس مسترینگ میشود و تحویل خواننده داده میشود .

از نظر زمانی هر آهنگ در حدود ۱۵ الی ۲۵ روز طول میکشد تا آماده شود و برای تمرین به خواننده ارسال شود ، از آن به بعد ای خواننده هست که باید دید طی چه مدتی یه آمادگی لازم برای اجرا میرسد ، در صورت صلاحدید و نیاز خواننده به تمرین حضوری هم جلساتی ترتیب داده میشود تا اجرای آن آهنگ با خواننده تمرین شود ، دقت کنید جلسه ی آموزش آواز و سلفژ و از این قبیل برگزار نمیشود و تنها جلسه ای برای رفع ایرادات اجرای آن آهنگ ترتیب داده و تمرین میشود .

دوستان عزیزی که در شهرستان هستند و امکان رفت و آمد به تهران را ندارند ، کلیه مراحل در تهران انجام میشود و تنها برای ضبط صدای ایشان با نزدیک ترین استودیوی محل سکونتشان هماهنگ میشود تا آنجا صدای خود را ضبط کنند و باقی مراحل شامل میکس و … در استودیوی تهران انجام میشود و آنجا تنها صدا ضبط میشود .

قرارداد هم بله و همیشه برای تهیه آهنگ قرار دادی تهیه میشود که این قرارداد فرمتی از قبل تهیه شده دارد که توافقات در آن مکتوب میشود که هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری و تنها از طریق ایمیل رسمی توحید کاظمی قابل تایید هست .

gharardad

نحوه تسویه هزینه های آهنگ هم در ۳ قسط به صورت یکی پیش پرداخت و دیگری بعد از آماده شدن نسخه های بیکلام و با کلام ( برای تمرین ) و پس از آماده شدن آهنگ و قبل از تحویل دریافت میشود ، البته هزینه هایی که شامل آهنگ هایی میشود که ساز زنده در آن استفاده شده که شامل دستمزد نوازنده میشود قبل از ضبط ساز که در استودیو انجام میگیرد تسویه میشود .

پخش آهنگشما و طراحی کاور و تبلیغات هم با شما مشاوره و به دوستانی که در این زمینه فعالیت دارند معرفی میشوید

سوال پنجم :

عرض به حضور من سنم در حدود ۲۳ سال هست. من دارای یک صدای خیلی خاص و فوق العاده هستم. به چندتا استاد موسیقی تست صدا دادم و همگی به نوعی شگفت زده بودن. نمونه صدای من در ایران وجود نداره . قصد من البته هرگز تعریف و تمجید از خودم نیست بلکه فقط قصدم تشریح وضعیت هست.

تا الان خودم رو نگه داشتم و هیچ آهنگی بیرون ندادم.

کار خودم رو میخوام به نوعی برای اولین بار با برنامه ای در صداوسیما کشوری شروع کنم. یک سریال که بتونه منو هیت کنه. برای این کار نیاز به یک تهیه کننده درست درمون دارم که بتونه منو تا بالا ببره . به نظرتون چطور میتونم تهیه کننده ای پیدا کنم که دستی تو سرا داشته باشه ؟

پاسخ :

دوست عزیز اول باید تعریف مشخصی از جمله ی ” من صدام خوبه ” داشته باشیم ، با توجه به چه معیار و مقیاسی ؟ بر چه اساسی ؟ احتمالا پاسخ شما این خواهد بود که نزد اساتید رفتم و همگی و همگی صدای من را کاملا تایید کردند و گفتند آینده از آن شما هست . ما فرض بر این میگیریم که اصلا همگی اساتید موسیقی ایران صدای شما را تایید کردند و گفتند جادویی هست ، به نظر شما که در سبک پاپ میخواهید فعالیت کنید اگر همگی اساتید صدای شما را تایید کنند مردم ما هم پس حتما تایید خواهند کرد و طرفدار پر . پا قرص شما خواهند شد ؟ آیا همگی خوانندگان پر طرفدار صداشون از نظر شما خوبه ؟اساتید موسیقی ما چند درصد از مخاطبان موسیقی پاپ را تشکیل میدهند ؟ یک درصد ؟ نیم درصد ؟ یا یک صدم درصد ؟ ممکن است بشود یک و نیم درصد یا بشود یک صدم در صد ولی قطعا بیشتر نخواهد شد ، خوب پس تا اینجا این درصد صدای شما را قبول دارند و طرفدار پر و پا قرص شما هستند ، پس بقیه ۹۹ درصد و خورده ای چی ؟ آیا تمام کسانی که اساتید صدای آنان را تایید کردند موفق شدند ؟ کم هستند کسانی که توانایی آوازی خوبی دارند ولی معروف و موفق نیستند ؟و مهمتر باید یک سوال ساده از شما بپرسم  که آیا هر خواننده ای که موفق هست آن شخص از نظر اساتید صدا تایید شده ؟ همگی اساتید خواننده های موفق را به اصطلاح قبول دارند ؟ آیا اصلا خواننده ای داریم که ۱۰۰ درصد مردم بگویند ما طرفدارشیم و صداش خوبه ؟ شما یک نفر خواننده را نمیتوانید مثال بزنید  که کسی توی دنیا نیست که بگوید من از صداش بدم میاد ! حالا از اساتید موسیقی ایران در نظر میگیریم تا جهان…

مخاطب موسیقی پاپ مخاطب عام هست ، شما در نظر بگیرید یک نوجوان شانزده ساله ممکن است به شما بگوید من اصلا صدای فلان استاد آواز ایران را قبول ندارم و اصلا صداش خوب نیست ! شما به چه صورت میتوانید ایشان را قانع فرمایید که این استاد صداش خیلی هم خوب هست ؟ نمیتوانید  چون پدیده موسیقی سنجش کیفیت آن تا حدود زیادی با سلیقه درگیر هست ، مانند رنگ ها ! در نظر بگیرید به عنوان مثال من قرمز دوست دارم و شما آبی ! چه منطقی داریم جز سلیقه ؟

پس من هم به شما دوست عزیز مانند سایر دوستان پیشنهاد میکنم برای اینکه متوجه شوید ” صداتون خوبه ” یا اینکه خیر ابتدا باید ببینید چند در صد از مخاطبین رو میتوانید راضی کنید ، و تا چیزی برای عرضه کردن به مخاطب نداشته باشید اینکه صدای شما خوب هست یا نه در حد نظریه و پیش بینی و خیال و متاسفانه توهم هست ، امیدوارم شما هم مانند تمامی خوانندگان موفق  کار خوانندگی را با عشق و علاقه  شروع کنید و پله پله و قدم به قدم به موفقیت که همان داشتن صدای خوب هست برسید .

سوال ششم :

خسته نباشید من خواننده این آهنگ هستم اما دوس دارم یه سبک واسه خودم داشته باشم دوس ندارم مثل همه خواننده ها باشم میخوام مثل هیچکس نباشم آهنگای خاص و یه سبک از آهنگ که خاص خودم باش و خاصه صدای من  میتونید منو راهنمایی کنید باید از کجا شروع کنم از ترانه ها از موضوع یا از آهنگ باید چکار کنم تا خاص باشم سبکی که به صدای من بخوره اما تکراری نباشه دوس ندارم وقتی آهنگمو گوش میکنن بگن مثل فلانی میخونه  آهنگسازی که این آهنگ رو ساخته فقط میگه بیا تا برات یه آلبوم ببندم کاریت نباشه اما اون فقط پول میخواد فقط پول اما من اینجوری نمیخوام لطفا راهنمایی کنید اصلا صدای خوبی دارم اصلا به دردخوانندگی میخورم!!؟؟

پاسخ :

دقت داشته باشید که ” سبک ” چیزی نیست که یک شبه و یه دفعه ای به وجود بیاد ، شما میتوانید در ابتدا ایده ای داشته باشید و در آن ایده فعالیت خود را شروع کنید و چندین آهنگ و آلبوم ارایه کنید و سپس بازخوردها را بررسی کنید تا کم کم به پدیده ی ” سبک ” خود دست پیدا کنید و این امر مشمول گذراندن زمان و مطالعه و بررسی و شناخت خوب موسیقی میباشد و باید آگاهانه انجام شود و حتما موسیقی را فرابگیرید و دانش خود را بالا ببرید ، با مطالعه کتاب های درک و دریافت موسیقی و همینطور سبک شناسی میتوانید کار خود را آعاز کنید .

سوال هفتم :

با سلام خدمت شما
من تمام مطالب رو خوندم
دوس دارم شما هم وقت بذارید و مطلب بنده رو بخونید
من یک خواننده مبتدی هستم که از وقتی که یادمه از همون بچگی علاقه شدیییید به خوانندگی داشتم
از هفت/هشت سالگی کاست هایی دارم که از خواننده های مختلف خوندم
الانم از سال۸۹به صورت زیرزمینی میخونم التبه پاپ
و بدونه هیچ حمایت مالی و با مشقت بسیار زیاد به جایی نرسیدم که از خوابیدن تو فصل زمستون تو خیابونای تهران بگیر تا رو انداختن به استدیوهای مجاز و غیره مجاز
هیچکس هم حمایت نمیکنه همه هم دنبال مادیات هستن
منم عذاب کشیدم سختی کشیدم چه کلاهایی که سرم نذاشتن با وعده های پوچ…
خلاصه از شما یه خواهشی دارم شما که خودتون این راه هارو طی کردین فک نکنم گرفتن دست من و امثال من مبلغی از حساب بانکیتون کم کنه!!!!!!
من به هر دری زدم ولی نشد که نشد
صدای خوبی دارم و اینو مطمعنم
و خواسته من از شما اینه که حمایتم کنید
بذارید ده سال دیگه من و امثال من به عشق شماها دست چند نفرو بگیریم
امیدوارم حرفامو داستان تلقی نکنید و با وجدان بهشون فکر کنید این فقط حرف من نیست حرف دل خیلیاس
شماره تماس
……….
……..
اینستاگرام ………..
هرچند میدونم اینبارم دست رد به سینم میخوره البته جسارت نمیکنم منظورم شکایتم از بد و اقبالی من هست
قربان شما
س د

پاسخ :

سلام دوست عزیز ، بسیار در این مورد در سایت صحبت شده و همینطور در قسمت سوالات متداول به نمونه سوالی شبیه به موضوع شما پاسخ داده شده ، بهتر هست مانند خوانندگان دیگری که امروزه موفق شده اند شما هم با حرکت در مسیر درست و تلاش و همت بتوانید فعالیت کنید و انتظارات از دیگران که خود زحمت کشیده اند و کسی نبود که وسایل و تجهیزات و امکانات و آموزش در اختیارشون بذاره بدون اینکه چیزی از حساب بانکی شون به قول شما کم کنه … شما هم استثناء نیستید و با این شرایط  متاسفانه روبرو هستید ، اگر در زمینه خوانندگی تلاش کردید و موفق شدید و اسمی در این عرصه به دست آوردید میتوانید این انتظار را داشته باشید که احتمالا شاید سرمایه گذاری با شما همکاری کند البته با قراردادی که بسیار سفت و سخت خواهد بود و باید ضمانت کنید که فعالیت شما سود کافی را داشته باشد ، این امر سرمایه گذاری و حمایت به هنرمندان و آهنگسازان مربوط نمیشود و آهنگساز سرمایه گذاز هنری نیست و تنها همان آهنگساز هست …این تصوری که بسیاری از عزیزان دارند به معنای حرفه ای اشتباه میباشد مگر تازه آهنگسازی که میخواهد با شما تازه خواننده همکاری کند تا در کنار یکدیگر تجربه کسب کنید و زمان بگذرانید ! این امر در واقعیت تنها مختص شرکت های تجاری و از این قبیل میباشد ، اگر هم در این امر پا فشاری کنید به قول خود شما که اشاره داشتید جز وعده های پوچ و واهی قسمت شما نخواهد شد و یا گرفتار شرکت های سودجو که مثلا با شما قرارداد ۵۰ درصد اسپانسری میبندند که میتوانید آنرا مانند بسیاری از دوستان امتحان کنید ! ، در نتیجه مطمئن باشید اگر به اندازه کافی عاشق این کار باشید هر کاری لازم هست برای موفقیت انجام میدهید و عدم موفقیت خود را نبودن حمایت دیگران نمیدانید ، ولی اگر به اندازه کافی عاشق اینکار نباشید منتظر دیگران هستید تا شما را حمایت کنند تا موفق شوید .
با آرزوی موفقیت

سوال هشتم :

باسلام . سپاسگذارم از اطلاعات مفیدتون .
من این سوال تو ذهنمه البته فکر میکنم سوال خیلی از دوستان هم باشه . میخواستم بدونم بهترین مسیر برای رسیدن به هدف توی خوانندگی کدومه . لطفا قدم به قدم از الفبا تا نویسنده شدنو برامون توضیح بدید اگر ممکنه . از کجا باید شروع کنیم و ابتدایی ترین مسیر کدومه

 پاسخ : 

درود بر شما

سوال شما سوال بسیاری از عزیزان هست ولی متاسفانه تا این لحظه هر چقدر هم شما جستجو کنید  هیچ گونه نسخه ای که برای همه افراد جوابگو باشه پیدا نمیکنید ، هر کسی بر اساس میزان علاقه ، امکانات ، موقعیت و هدف خود از خواندن و …  میتونه برنامه ریزی های متفاوت داشته باشه و همینطور هر کسی برای خوانندگی یک هدف مشخصی دارد و واژه ” موفق شدن ” در خوانندگی اشاره درستی نیست و حتما تعریف هر کسی متفاوت هست ، به این منظور دنبال پلان به اصطلاح A تا Z نباشید که کسی برای شما تعیین کند و شما مانند مثلا رژیم غذایی آنرا دنبال کنید ، که البته در رژیم غذایی هم بر اساس وزن ، سن و … برای شما برنامه غذایی نوشته میشود .

در مجموع تنها توصیه ای که میتونم خدمت شما عرض کنم این هست که برای این کار به دنبال معجزه و راه میان بر و .. نباشد و بدانید باید زحمت بکشید ، به صورت علمی و آکادمیک یاد بگیرید ، طرح و برنامه برای خود ترسیم کنید و به دنبال آن حتما باید کار ” اجرایی ” انجام بدید و بخوانید و ضبط کنید و با آهنگسازان و تنظیم کنندگان همکاری کنید .

با آرزوی موفقیت .

سوال نهم :

سلام و وقت بخیر عرض می کنم جناب توحید

من یه مشاوره میخاستم ، علاقه ی شدید دارم به خوانندگی و اینکه هیچ قدمی برای تحقق بخشیدن به این خواستم انجام ندادم . بنده کیوان صادقی هستم ٢٩ سال . به نظر شما از چه طریقی اقدام کنم که زود به نتیجه برسم.

میخاستم راهنماییم کنید

خیلی سپاس گذارم

پاسخ : 

درود بر شما دوست عزیز

از آنجایی که اینگونه سوال ها به صورت روزانه در ایمیل و تلگرام و … به صورت روزانه بارها و بارها پرسیده میشود سوال شما را به عنوان یک نمونه قرار دادم تا دوستان دیگر  هم بتوانند ملاحظه فرمایید .

اینکه من احساس میکنم به خوانندگی علاقه دارم ،فکر میکنم در اکثریت ما ایرانی ها این احساس وجود دارد و خواندن از جمله کارهایی هست که اکثر افراد حتی در خلوت خودشان و هنگام کارهای روزمره انجام میدهند و علاقه هم دارند ولی سوال این هست که آیا این اندازه علاقه حالا میتونه اسمش عشق باشه یا علاقه شدید باشه یا … ولی برای خواننده شدن و موفق شدن و … کافی هست یا خیر ؟

این حد علاقه باعث میشه من زحمت بکشم و تلاش کنم و وقت و هزینه بگذارم و دنبال کنم یا خیر و من باید منتظر یک فرصت استثنایی باشم تا یه روزی از یه جایی یه نفری یه کمکی به من بکنه و من رو به اصطلاح کشف کنه یا حمایت کنه ( اسپانسر ) تا من بتونم خواننده شم ؟ که اگر این اتفاقات نیفته پس من مقصر نیستم و علاقم شدید بوده و فقط کسی کمکم نکرده ؟

ببینید اینکه میفرمایید شما علاقه شدیدی به خوانندگی دارید ولی تا به حال هیچگونه اقدامی انجام ندادید مشخص هست که پس احتمالا علاقه شما به اندازه کافی شدید نبوده چون اگر میبود حتما تاکنون اقدامات زیادی انجام داده بودید .

خوانندگی هم مانند سایر رشته ها نیازمند فراگیری تکنیک ها و مهارت ها و کسب علم و دانش را دارد و متاسفانه بر خلاف ذهنیت بسیاری از افراد که خوانندگی را اصلا مادرزادی و اینکه باید صدات خوب باشه و … تصور میکنند ، به این صورت نیست یا حداقل امروزه و در قرن بیست و یکم دیگر اینطور نیست و من اگر علاقه شدیدی دارم پس باید فعالیت کنم یاد بگیرم تلاش کنم و … که به صورت مفصل در سوالهای قبلی توضیح داده شده .

همینطور چون اشاره داشتید به دنبال راه حلی هستید که زودتر به نتیجه برسید همانطور که قبلا هم عرض کردم متاسفانه هیچ راه حل سریع و آسان و معجزه آسایی که یک نفر به شما بگوید و شما هم کشف کنید نیست یا بهتر بگم حداقل من نمیشناسم ولی احتمالا دوستانی هستند که راه حل های فوری و پیشنهاد های خاص میکنند که به سرعت میتواند شما را خواننده و معروف کند که میتونید با کمی سرچ در اینترنت پیدا کنید و از این قبیل که اگر همچین هدفی را دنبال میکنید میتوانید اینگونه پیشنهاد ها را امتحان کنید .

با آرزوی موفقیت

اگر پاسخ خود را در اینجا پیدا نکردید میتوانید سوال خود را در قسمت نظرات مطرح فرمایید

ادامه سوالات متداول به زودی …

11390280_10205161677336181_5652678960293696611_n

اشتراک
اطلاع رسانی
guest

115 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Fran Murphy

من الان 17 سالمه و از 14 سالگیم دارم متن (لیریکس) انگلیسی در سبک هوی متال می نویسم و رفته رفته تو این کار بالغ تر شدم و متن های به مراتب بهتر مینویسم و تا به امروز شاید بیش تر از 50 تا آهنگامو دور انداختم تا محدود نشم. من چند نفری هم دارم که برام الکتریک و بیس گیتار و درام بزنن و محتوای تولید 3 آلبوم خیلی خوب رو دارم.ولی تنها مشکل من اینه که چطور میتونم یه آلبوم رو به صورت رسمی منتشر کنم چون متن های من یا انگلیسی ان یا آلمانی (بیشتر انگلیسی) هستن… مشاهده ادامه ... »

mrvocal

با سلام. عزیزان علاقه مند به خوانندگی که امکان شرکت در کلاس های آموزش آواز رو ندارن میتونن از مطالب این سایت هم استفاده کنن https://mrvocal.ir/

مرتضی

سلام من متاسفانه چون توی یه خانواده مذهبی ام چون صدام خوب بود بردنم کلاس قر ان و چیزی که اصلا بهش علاقه ندارم من چطوری الان میتونم خواننده شم سایتی وجود داره کمکم کنه

support_admin

با درود ، میتوانید از آموزشگاه های موسیقی شهر خود آغاز کنید و همینطور در مسابقات و چالش های خوانندگی که در اینستاگرام و … برگزار میشود نیز مشارکت کنید ، موفق باشید .

مرتضی

سلام من 15 سال دارم وبیشتر آدمای دور و برم وقتی میخونم صدامو دوس دارن ولی نمی دونم برای خواننده شدن از کجا باید شروع کنم ممنون.

یاشا

سلام من ۱۵ سالمه و میخوام تو سبک رپ آهنگ بخونم
نیمتونم به استودیو برم و پول زیادی برای هزینه ندارم
می خواستم بدونم برای اینکه تو خونه آهنگ بخونم به چه وسایلی نیاز دارم و باید از کجا شروع کنم

support_admin

با درود ، از انجمن ها و سایت هایی که به صورت تخصصی روی این موضوعات کار میکنند استفاده کنید ، موفق باشید

قاسم

سلام آهنگ بیکلام ” م مثل مادر ” را نیاز دارم بیزحمت مبلغ و شماره کارت بفرمایید و طریقه دسترسی لطفا

support_admin

درود بر شما ، نسخه کارائوکه از این آهنگ موجود هست ، میتوانید با آدرس پشتیبانی پشتیبانی در ارتباط باشید ، https://persianbikalam.org/my-account/tickets

tooraj

سلام من موقعی که میخونم صدام تو دماغیه باید چیکار کنم؟

support_admin

با درود ، در مورد اینگونه موضوعات داخل کانال آموزش خوانندگی ما مطالب زیادی قرار داده شده که از طریق لینک زیر میتوانید عضو شوید :

https://persianbikalam.org/my-account/tickets

احمدی

سلام ببخشید تمرین در سن بلوغ بده؟

support_admin

با سلام ، تمرین اصولی همیشه و در هر سنی مفید هست ، موفق باشید

Amir

سلام اقا توحید عزیز من خیلی به خوانندگی علاقه و عشق دارم روز و شبم شده خوانندگی خیلی
بهش فکر میکنم و یکی از بزرگترین هدفمه
فقط نمیدونم چطوری و دقیقا اولین راهی که باید برم چیه همین! ممنون میشم جوابمو بدین

ستاره

سلام من یه دختر ۱۶ساله هستم،که صدام خوبه.. صدام به اهنگایی ذر سبگ پاپ شرقی میخوره و R and B رو فوق العاده میخونم…پیشه چنتا از خاننده های منطقمون هم تست دادم و خوششون اومده…ولی مشکل اینجاست که یه دختر نمیتونه خاننده بشه….من وافعا به خوندن علاقه دارم‌..و استعدادشم دارم…خودم ترانع و تکست های R and B. مینویسم که میشه گفت خوبن و حرفی برای گفتن بین شعر های در سبک خودشون دارن… یه نفر بهم پیشنهاد کرد که یه آهنک با شعر های هودم برام ظبط کنه…ولی خوب گفتم که مشکلم کجاست… و مشکل دیگه هم پولشه ولی اکه… مشاهده ادامه ... »

شهاب

اهنگ بی کلام فریدون اسرایی را میخوام گل نازم

support_admin

با درود ، در پشتیبانی برای شما پیام ارسال شده و منتظر پاسخ شما هستیم

نسیم

سلام، من چک کردم آهنگ خوابم یا بیدارم گوگوش رو دارید، ولی گامش رو به هر دلیلی عوض کردید. آیا میشه این موزیک رو توی گام اصلی اینجا تهیه کرد؟
من خیلی عجله دارم. خیلی ممنون میشم اگر بهم پاسخ سریع خودتون رو بدید. روز خوش

support_admin

با درود ، لطفا با تلکرام بخش فروش در ارتباط باشید : https://persianbikalam.org/my-account/tickets

nc

اگر ترانه سرا باشیم یا ترانه ای داشته باشیم چگونه میشود ارائه داد و فعالیت داشت؟!؟

support_admin

با ایمیل persianbikalam@yahoo.com در ارتباط باشید

yeganeh

سلام من به خوانندگی علاقه ی زیادی دارم اما متاسفانه در ایران دخترها اجازه ی خوندن ندارن میخوام به ترکیه برم اما شناختی ندارم و نمیدونم باید چیکارکنم ایا شما اطلاعی دارید؟

غزل

ماکان بند کجایین

غزل

بینظیرین شما

هدیه

خبری شنیدیم از خواننده یکی از گروه های معروف که به قول خودشون یک ساله تونستند به این موفقیت برسن و اون اینکه حنجره خواننده خونریزی کرده و اصلا معلوم نیست باز هم بتونه بخونه! خواهشا پیش یه استاد آواز درست حسابی برید (همه استادها درست حسابی نیستن! دربارشون تحقیق کنید) و اگه آموزش آکادمیک سلفژ هم نمی بینید حداقل اصول تنفس درست و صداسازی رو یاد بگیرید که حداقل به خوتون و صداتون لطمه وارد نشه! از ما گفتن بود!

Ali

سلام وقتتون بخیر من قرارداد بستم با شرکتی یه موسسه مویسقیه میخوام بدونم ایا این همه هزینه میخوام بکنم اگر قطعه های ساخته شده از من تو سایت های معروف نزارن باید چیکار کنم وظیفه خود موسسه که اینارو پخش کنه اگر نکرد چی؟؟

support_admin

با درود ، این موارد باید در قرارداد به صورت کامل ذکر بشه و توافقات انجام بشه
موفق باشید

محمودرضا زاهدی

درود بر شما
من یک پلی بک از شما خریداری کردم -و یک لینک دانلود برای من اس ام اس شد ولی متاسفانه لینک کار نکرد و هیچ راهی برای اطلاع این موضوع به شما وجود نداره

support_admin

با درود و سپاس از خرید شما

آهنگ در پشتیبانی برای شما ارسال شد ، ما به تمام عزیزانی که از فروشگاه خرید میکننددر پشتیبانی پیام ارسال میکنیم و همینطور آهنگ را در پشتیبانی نیز ارسال میکنیم ، لذا حتما هنگام خرید شماره تماس و یا آدرس پشتیبانی خود را نیز وارد فرمایید .

با تشکر