جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

PersianBikalam

support_admin
support_admin
support_admin
support_admin
support_admin
support_admin

مقدمه :

خیلی خلاصه و در ابتداعرض کنم اگر شما و یا یکی از دوستانتان احساس میکنید صدای خیلی خوبی دارید و در نتیجه واژه هایی نظیر ” اسپانسر میخوام ( یا میخام ! ) و یا ” سرمایه گذار ( یا گزار ! ) و یا ” حامی مالی و … ” از این قبیل داخل گوگل سرچ کردید متاسفانه گوگل شما را به این سایت ارجاع داده باید به عرض شما برسانم که اشتباهی صورت گرفته و هر چه سریعتر به دنبال نتایج دیگر گوگل بگردید و حتما موسساتی را پیدا خواهید کرد که در این امر مدعی هستند و شدیدا اسپانسر و حامی مالی و حمایت کننده ( همان همایت کننده ! ) کسانی که صدای خوبی دارند خواهند شد و حتما شما را موفق هم خواهند کرد !

پس اگر شما جزو این افراد هستید براتون آرزوی موفقیت میکنم ولی اگر کنجکاو شدید بدانید اصلا این موضوع اسپانسر و اینا چی هست و احیانا با خواندن و مطالعه کردن دشمنی آنچنانی ای هم ندارید و احتمال میدهید ممکن هست نیاز به مطالعه داشتیه باشید از شما دعوت میکنم مطلب زیر را بخوانید و مطمئن باشید این مطالب نه صد درصد درست هست و نه صد درصد غلط و ممکن هست مورد توجه شما قرار بگیرد ، با تشکر از شما که تا همینجا را هم مطالعه کردید .

شرح :

بارها و بارها (به طور میانگین روزی یک یا دوبار داخل ایمیل ) و چند برابر این تعداد در تلگرام کانال آموزش خوانندگی پیام هایی داشتیم نظیر :

معرفی مختصر خود + یک نمونه صدا + در خواست اسپانسر !

( البته گاهی هم نمونه صدا نیست و به این استناد میشود که من صدام خوب هست و مشکلی ندارد فقط اسپانسر لازم دارم !)

این در حالی هست که اینجانب هیچ آگهی ای مبنی بر ” اسپانسری ” و از این قبیل نداشتم و همینطور ندارم .

برای همین تصمیم گرفتم برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی علاقه مندان مطلبی در این زمینه بنویسم و متقاضیان این چنینی را به این مطلب ارجاع بدم تا روزانه زمان زیادی برای پاسخگویی به تک تک عزیزانی که همچین درخواست هایی دارند صرف نکنم .

در ابتدا عرض کنم حقیقت نمیدانم چه چیزی باعث میشود خیلی از علاقه مندان به خوانندگی گمان کنند که اگر یک آهنگ داشته باشند یا صدای خوبی داشته باشند یا دیگران گفته باشند شما اصلا صدات حرف نداره و … میتوانند آنرا ضبط و ارسال کنند و منتظر یک اسپانسر و حامی مالی باشند تا هزینه های مربوط به تهیه آهنگ و آلبوم و مثلا حقوق ثابت و … را به ایشان بپردازد ! و اگر هم پیدا نشد این نتیجه گیری علمی میشود که هیچکسی از من حمایت نکرد و نذاشتن من خواننده بشم پس در نتیجه منم میرم دنبال یه کار دیگه و تا ابد گلایه میکنم که هیچکسی منو حمایت نکرد !

شاید مهمترین عوامل این قبیل تفکر ها یکی از این ها باشد :

برنامه های استعداد یابی و مسابقات خوانندگی تلویزیونی که در نهایت به شخص برنده یک جایزه و یا وعده کمک برای تهیه و تولید آلبوم موسیقی داده میشود و در کنار آن چند برابر در آمد از قبال آگهی ها و … قسمت برگزارکنندگان مسبقه میشود .

( البته در بسیاری از این برنامه ها مشاهده شده که در نهایت چیز زیادی قسمت مقام اول مسابقه نشده و صرفا مسابقه جنبه سرگرمی و نمایشی داشته )

آگهی های داخل روزنامه و یا اینترنت که در متن آگهی نوشته هایی مشابه : اسپانسری صدا و آهنگ رایگان برای خوش صدا ها و …. که بسیار زیاد هست و اگر هنوز علاقه مند هستید در گوگل سرچ کنید پیدا خواهید کرد …

و شاید هم

شنیده هایی از این طرف و اونطرف که اول که برای خواننده شدن یا باید خیلی خیلی پولدار باشی و یا باید زرنگ باشی و بگردی و بگردی و حتی شده سالها بگردی دنبال اسپانسر تا روت سرمایه گذاری کنه و برات آلبوم و کلیپ درست کنه و بعدش واست کنسرت بذازه و خلاصه یه خواننده معروفت کنه !

نمیدانم ولی قطعا این موارد بالا تاثیر گذار بر این طرز تفکر بوده و باور بفرمایید متاسفانه و متاسفانه در دنیای واقعی امری بدیهی هست که هیچ اسپانسر و سرمایه گذاری وجود ندارد که روی یک صدای ناشناخته و تازه کار که حتی اصلا هنوز مخاطبین قابل توجهی ندارد و فعالیت حرفه ای هم نداشته … سرمایه گذاری کند و تمامی اطلاعیه ها و آگهی ها صرفا جنبه تبلیغاتی و متاسفانه سودجویانه دارد و دوستانی که برای پیدا کردن اسپانسر پیگیری داشتند حتما با موسساتی مواجه شدند که به آنها گفتند شما صدایتان اصلا خیلی خوب هست و تا حالا کجا بودید ؟ و ما شدیدا اسپانسر شما میشویم و مثلا ۵۰ در صد هزینه های آلبوم شما را پرداخت میکنیم ! به عنوان مثال به دوست خواننده ما گفته میشود ما از همه برای هر آهنگ ۴ میلیون میگیرم و از شما ۲ میلیون و کلی هم متن های قرارداد که باید امضاء کنید که از نظر حقوقی بسیار بسیار مهم هستند که اگر مثلا شما معروف شدید باید برای ما اینکار ها را بکنید و مثلا تا ۵ سال بدون اجازه ما نباید بخوانید و یا اجرای زنده بکنید و … ( قضاوت اینجور به قول معروف ” اسپانسرینگ ها ” با شما ) پس شخصا به شما توصیه میکنیم به دنبال این موارد نباشید که فقط وقت و سرمایه تلف کردن میباشد ولی اگر خیلی علاقه مند هستید حتما پیگیری کنید و ممنون میشم از نتیجه ما را هم آگاه فرمایید .

به طور خلاصه عرض میکنم بنده در طی حدود ۱۵ سال فعالیت موسیقایی تا به حال شخصی را ندیدم که بدون اینکه خودش تلاش کرده باشه و سختی کشیده باشه و با امکانات کم ولی عشق و مشقت فراوان پله به پله به سوی موفقیت قدم برداشته باشه خواننده یا نوازنده یا آهنگساز و … خوبی شده باشه ، همینطور ندیدم کسی در ابتدای راه خوانندگی و صرفا چون اطرافیان گفتن صدات خوبه توانسته باشه یه اسپانسر پیدا کنه که روش سرمایه گذاری بشه و در نهایت علاقه مند دیروز ما خواننده موفق امروز ما شده باشه ! و متاسفانه باید در این مورد تنها واژه ” توهم اسپانسر ” را به کار ببرم .

و یا متاسفانه این روز ها خیلی ها بر این باورند که علم و تکنولوژی انقدر پیشرفت کرده که دیگر برای خواننده شدن به صدای خوب نیازی نیست و دستگاه ها خودشان صدای خواننده را درست میکنند و الان برای خواننده شدن فقط باید سرمایه گذاری کنی و به اصطلاح باید پولدار باشی خوشتیپ و خوشگل هم باشی تا خواننده بشی یا اینکه اسپانسر داشته باشی تا هزینه های آهنگ و آلبوم و کنسرت و …. رو بده ، که بنده کاملا با این موارد به شدت مخالفم و اعتقاد دارم برای هر کاری ، تاکید میکنم هر کاری عشق به آن کار لازم هست ولی البته کافی هم نیست ، داشتن برنامه و حرکت در مسیر صحیح و دیدن شرایط به صورت واقعی و نه ” توهم ” ، و مطالعه و کسب آگاهی در آن زمینه و از همه مهمتر اینکه خوانندگی هم یک ” علم ” هست ! باور بفرمایید همانطور که اگر میخواهید مثلا دکتر یا مهدنس شوید خودتان زحمت میکشید و درس میخوانید و شهریه دانشگاه میپردازید و سختی میکشید و در نهایت ” احتمالا ” دانشی هم کسب میکنید و منتظر نمیشنید و نمیگید من خیلی دوست دارم دکتر شوم پس یکی بیاد کمک کنه اسپانسرم بشه تا من دکتر بشم … خوانندگی هم دقیقا به همین صورت هست ، برنامه ریزی ، کسب آموزش ، تمرین ، مطالعه ! ، فراگیری نزد استاد ، یادگیری ساز و … را پیش نیاز میباشد ، اینکه من صدام خوبه یا همه میگن اصلا صدام حرف نداره  و همگی اساتید منو تایید کردن و … در سال ۲۰۱۷ معنایی ندارد !

اگر فکر میکنید اگه پول باشه همه چیز حله :

کم نبودند کسانی که چند ده و یا چند صد میلیون برای آلبوم و کلیپ و … خرج کردند و الان نام آن ها را من و شما یا نمیشناسیم و یا به زور باید به خاطر بیاوریم و بگیم راستی فلانی چی شد ؟ خیلی وقته خبری نیست ازش … ! واین خودش نشان از میزان موفقیت آن خواننده را دارد …حالا چیکار کنم که موفق بشم ؟

این سوال خیلی کلی هست و پاسخ خیلی کلی هم میشود به آن داد ولی من میخواهم پیشنهاداتی به شما بکنم تا شاید با استفاده از این روش ها برای خود بتوانید برنامه ریزی در مسیر خود انجام دهید .

بسیار مهم هست که بیوگرافی خوانندگان موفق ایرانی و خارجی را دقیق و مفصل بخوانید ! تحقیق کنید و کنجکاو بشید که آیا مدل من فکر میکردند ؟ آیا مانند من منتظر سرمایه گذار بودند ؟ ببینید آنها از کجا شروع کردند و چه مسیری را طی کردند ؟ چه سختی هایی کشیدند و …

کم نبودند کسانی که با یک ساز مثلا گیتار و یک میکروفون ساده داخل منزل آهنگ خواندند و ضبط کردند و امروزه خواننده موفقی هستند و در بهترین سالنها ها کنسرت برگزار میکنند و مشغول فعالیت هستند ، این ها ۹۹ درصد کسانی بودند که عاشق کارشان بودند ، عاشق موسیقی و بابتش هزینه دادند ! تلاش کردند و تلاش کردند و نا امید نشدند و بارها آزمون و خطا کردند و مطالعه کردند و یاد گرفتند ، ضرورت مطالعه و تمرین را درک کرده بودند و در نهایت تا …. به جایی رسیدند که ما آنها را میشناسیم ولی فکر میکنیم با همان آهنگی که ما او را شناختیم او کارش را شروع کرد و قبل از آن را نمیبینیم که چقدر زحمت پشت آن هست … این تصور غلط هست و همین تصور باعث میشود خیلی ها در نظر دارند و توقع دارند فقط یک آهنگ بخوانند و توقع داشته باشند همون آهنگ هم موفق و معروف شود . در این زمینه بحث مفصل هست و از حوصله خارج…

در مجموع هنرمند اسپانسر نیست ! اگر دوستی دارید که به تازگی سیستمی خریده و دارد آهنگسازی میکند ! و به شما گفته تشریف بیارید من همه کارای شما را رایگان انجام میدهم و مثلا اسپانسر میشم اسم این مدل یک همکاری آماتوری برای کسب تجربه هست و مطمئن باشید دوست عزیز آهنگساز شما زمانی که تجربه لازم را کسب کند دیگر با این شرایط همکاری نخواهد کرد ، اگر تمایل به این مدل همکاری دارید از نظر کار تیمی و کسب تجربه هم برای شما خوب هست و هم برای طرف مقابل شما هر چقدر هم شما استعداد و صدای خیلی عالی و پیش هر کی رفتید گفتند اصلا شما ستاره تابناکی در آسمان پاپ ایران هستید از یک هنرمند حالا چه آهنگساز ، چه تنظیم کننده و چه نوازنده توقع اسپانسر شدن و سرمایه گذاری کردن نداشته باشید چون اینکار اصلا ئر حوزه تخصص یک هنرمند نیست ، این امر اگر هم قابل اجرا باشد میبایست توسط شرکت های تجاری دارای برند انجام شود تا برای خود از طریق شما تبلیغ انجام دهند که شرایط خاص خود را هم دارد و اگر موفقیت های نسبی در این زمینه به دست آورید و چندین آلبوم و کلیپ موفق داشته باشید و برای خود مخاطبینی گسترده پیدا کرده باشید آن موقع شاید بتوانید این انتظار را داشته باشید تا یک سرمایه گذار با شما همکاری کند و آن سرمایه را باید هزینه تهیه آلبوم و آهنگ خود بکنید …

هنرمند اسپانسر نیست ، هنرمند سرمایه گذار نیست ، هنرمند حامی مالی نیست .

از اینکه زمان گذاشتید و این مطلب را مطالعه فرمودید بسیار سپاسگزارم و امیدوارم برای شما بتواند مفید هم باشد .همواره یادتان باشد یک شخص علاقه مند به هنر ، برای اینکه آن هنر را فرابگیرد و بیاموزد و تخصص کافی را به دست بیاورد چقدر زحمت کشیده و هزینه کرده و عمر پای کارش گذشته و تجهیزات بسیار گران قیمت را ذره ذره توانسته با عشق به دست بیاورد و هزاران زحمت دیگر … که بهتر هست این را ما درک کنیم تا در آینده توقع داشته باشیم دیگران هم ما را درک کنند .

توحید کاظمی

آبان ۹۵

در صورت داشتن سوالات در این زمینه ابتدا قسمت پاسخ به سوالات متداول را مطالعه فرمایید و در صورت عدم رسیدن به پاسخ ، سوال خود را ایمیل کنید

پاسخ به سوالات متداول

 

در پایان خوشحال میشم هر صحبتی که در این مورد دارید در قسمت نظرات بفرمایید و همینطور علاقه مندان و هنرمندان عزیز مایل به همکاری لطفا یک بیوگرافی کامل هنری شامل میزان آشنایی با موسیقی و همینطور تحصیلات آکادمیک و سایر اطلاعات و سوابق فعالیت هنری خود را به آدرس ایمیل tohidkz@yahoo.com ارسال فرمایید

 

با تشکر از شما خواننده گرامی به دلیل وقتی که برای مطالعه این مطلب گذاشتید

توحید کاظمی

آبان ۹۷

11390280_10205161677336181_5652678960293696611_n

اشتراک
اطلاع رسانی
guest

328 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
فاطمه

سلام برای دختران در ایران هم هست؟

مدیر دپارتمان

با درود ، با ایمیل ما در ارتباط باشید

عمومی

سلام. به نظرم خیلی پخته صحبت کردید. من که جان مطلب رو متوجه شدم و بسیار از شما ممنونم. و اگر روزی موفق شدم حتما از شما میگم حتی اگه نامتان را فراموش کرده باشم.

مدیر دپارتمان

با درود و سپاس از مهر شما و امیدوارم که موفق باشید .

سعید

سلام خدمت شما دوست عزیز و گرامی، کلامتان مصداق سخن و واقعیت بود و از شما صمیمانه بابت حسن کلامتان تشکر و قدردانی میکنم.امیدوارم سلامت وپایدار باشید.

مدیر دپارتمان

با درود و سپاس که زمان گذاشتید و مقاله را مطالعه فرمودید و همینطور سپاس از مهر شما

1 8 9 10